LURUSKAN HATIKU

Wednesday, June 16, 2010


Ya Allah
Dengan berkat NabiMu
Luruskanlah hatiku, agar agamaku lurus
Betulkanlah hatiku, agarku ikhlas selalu
Tetapkanlah hatiku, agarku tak tergugat dengan ujian yang menimpa


Ya Allah
Tuhan yang mencipta hati
Bersihkanlah hatiku, agar mazmumahku
Tidak merosakkan agamaku dan tidak merosakkan kehidupan orang lain


Wahai Tuhan yang membolak balikkan hati
Kuatkanlah hatiku, agar keyakinanku tak berubah
Supaya aku sentiasa tabah


Tuhan
Engkau rasakanlah hatiku,sentiasa bersamaMu
Supaya aku rasa, ada kawan melindungku
Agarku tak rasa sepi di dalam hidupku


Aku merasa malu melanggar perintah
Dan aku sentiasa siap siaga menunaikan suruhanMu

Ya Allah
Tuhan yang menjaga hati
Baikilah hatiku, agar selurus hidupku menjadi baik
Supaya tidak kianat dan tidak hasad dan tidak berdemdam sesama manusia

Tuhan
Limpahkanlah ke dalam hatiku, Ilmu dan hikmah
Hingga aku dapat menyuluh hati dan menyuluh kehidupanku
Supaya lahir batinku bersyariat, agar lahir batinku menjadi taat

Tuhan
Aku harap, Engkau kabulkanlah doaku ini


0 comments: