KEM HARAPAN SAPURA

Tuesday, June 16, 2009

Salam sume.."KEM HARAPAN SAPURA " sebuah kem yang menjanjikan sejuta harapan kepada adik2 sekitar negeri sembilan dan selangor..mereka terdiri daripada pelajar yang bakal menempuhi UPSR,PMR dan SPMM,yang kebanyakannya datang dari keluarga yang kurang berkemampuan dan anak-anak yatim.

1st time dengar pasal kem ni, hatiku dah berkobar-kobar untuk turut menyertainya,..dengan 1 harapan, saya dapat berkongsi segala ilmu dan pengalaman yang saya ada bersama adik2 peserta agar mereka lebih bersemangat menghadapi kehidupan mendatang, kerana saya selalu yakin bahawa semua hamba allah yang tidak mudah berputus asa akan memiliki apa yg mereka idamkan.

Slot yang paling tidak dapat dilupakan ialah "titik hitam"..walaupun saya hanya sempat bersama adik-adik di hujung slot, namun pengakuan salah seorang adik ldk saya mengenai titik hitam dalam hidupnya cukup melegakan saya..bukan seronok kerana dapat tau kisah silam orang lain, tapi kagum dengan adik tersebut yang sudi berkongsi pengalamn hidup untuk dijadikan sempadan oleh rakan- rakan yang lain dan alhamdulillah, abang saya pernah diuji dengan perkara yang hampir sama dengan kisah adik tersebut,membuatkan saya mampu memberikan semangat atau petunjuk arah agar adik sedar, insaf,tidak mengulanginya lagi dan yakin kehidupan tidak berhenti di situ,kebahagian serta kejayaan menanti di depan dan sinar harapan sentiasa akan memancar jika kita berlari ke arahnya, bukan melarikan diri daripadanya. Wahai adikku!!!!!!!!bangunlah sayang, bangunlah dari mimpi ngerimu..perjalananmu masih panjang..yakinlah tiada apa yang di ciptakan oleh Rabbuna sia-sia melainkan ada hikmah yang tersingkap..sama ada kita akan temui hikmah itu sekarang, minggu depan,tahun depan atau 10 tahun akan datang,hanya allah selayaknya menetukannya..kuatkanlah semangatmu, tabahkanlah hatimu ,lawanlah nafsumu, tingkatkanlah imanmu, istiqamahkan amalanmu, yakinlah allah bersamamu!!!

Tempoh perjalanan kem yang begitu terhad, membuatkanku begitu gusar..saya sangat takut jika taklifan sebagai fasilitator tidak berjaya disempurnakan dengan sebaik mungkin dan lebih azab lagi, klu adik2 peserta xdapat apa2 pun sepanjang bersama saya..nauzubillah..moga2 perkongsian, usaha murni, pengorbanan, niat nak mendaulatkan islam dan usaha dakwah saya dan sahabat2 SPMM mendapat keredhaan and keberkatan dari Rabbuna...wallahua'lam.(",)

0 comments: