KHIDMAT...

Sunday, December 12, 2010

Salam awal Muharram. Apa khabar Iman masing2?moga sentiasa naik walaupun kadang2 pasti turun. Sudah terlalu lama sy tak menulis di blog ni, bukan xcukup masa sangat,tapi memang xpandai tulis dan malas nak tulis..hu2..bila nak berubah ni???

Sedar xsedar,sudah hampir 3bulan kami bergelar graduan secara rasmi, bermakna sudah hampir 7 bulan kami bergelar "muaddibah". Terlalu banyak pengalaman dan hikmah yang berjaya diperolehi. Walaupun sejak dari kecil sy bercita2 untuk tidak menjadi seorang ustazah atau doktor, namun kita sebagai manusia dan hamba hanya mampu merancang tetapi hakikatnya perancangan Allah adalah yang terbaik.


ABI : Nti keja kt Pasti lagi?
Sy :A'aa,keja kt Pasti lg
ABI : Tahun depan?
Sy : Insya'allah,kt situ lg
ABI : Baguslah,yang penting KHIDMAT. Keja memang la nak dapatkan gaji,tapi KHIDMAT 2 lagi penting...

Masya'AllaH,SubhanAllah,Allahuakbar..walaupun ringkas, tetapi cukup membuatkan hati sy bergetar, sungguh zuq ungkapan keramat itu..KHIDMAT..bagaikan aliran elektrik mencaskan semula jiwa sy semakin lemah sejak akhir2 ini. Konflik diri sebagai seorang anak membuatkan sy cuba sedaya mungkin mencari kekuatan dimerata2 tempat demi mengembalikan diri yang sebenar, tidak lain dan tidak bukan demi mempersiapkan diri untuk disumbangkan kepada agama,masyarakat dan negara. Alhamdulillah, dari sehari ke sehari pencerahan itu kian tampak . Wallahua'lam. (",)

p/s : Tuan laptop dh nk guna laptop..insya'allah sambung dilain hari..(",)

3 comments:

Fazareez Fauzi said...

salam muaddibah,

cmna ni ceghita xhabih lg...

Norjanah Ramli said...

salam

ha2.akak dh xingat cmna nk smbg..(",)

Fazareez Fauzi said...

pulak....muaddibah2x